Osvětlení obchodu
OSVĚTLENÍ VÝLOH A OBCHODŮ

Osvětlení prodejny na podporu prodeje s poutavým efektem

Osvětlení prodejny činí zboží na prodejní ploše skutečně atraktivním, např. v pekárnách, obchodech s potravinami, ale také v obchodech s módou nebo knihkupectvích. Světlo vede pohled zákazníka a ukazuje sortiment z té nejlepší stránky. Aby toho bylo dosaženo, musí mít osvětlení prodejny vysokou hodnotu CRI, minimálně Ra 80, aby dokonale reprodukovalo barevné spektrum v umělém světle.


Proč byste měli využít návrh osvětlení

Pro osvětlení prodejny se vždy doporučuje kvalifikované plánování osvětlení. To bere v úvahu nejen technické, ale i specifické pro dané místo podmínky, aby zboží bylo zvýrazněno a upoutalo pozornost zákazníka. Návrháři osvětlení také vědí, jak nejmodernější světelnou techniku dokonale začlenit do prostředí prodejny. Příkladem může být vysoce výkonné LED osvětlení prodejen s nízkými nároky na údržbu nebo senzory HCL, které automaticky přizpůsobují jas a teplotu barev průběhu dne a podporují tak přirozený biorytmus lidí.

Co je třeba vzít v úvahu při plánování podnikání?

Závěsné světlo
Základní osvětlení

Základní osvětlení, které zajišťuje rovnoměrný jas v celém prostoru prodejny, zahrnuje

  • Stropní svítidla

  • zapuštěná bodová světla

  • závěsná svítidla

Zapuštěná světla
Akcentní osvětlení

Akcentní osvětlení se používá k přesnému osvětlení konkrétních oblastí výrobků nebo jednotlivého zboží, například pultu s uzeninami a sýry nebo výstavní plochy s aktuálním bestsellerem v knihkupectví.

Tento aspekt osvětlení prodejny vede pohled zákazníka. Patří sem

  • dolní světla

  • bodová světla

  • bodové osvětlení

Osvětlení výlohy obchodu
Zvýrazňující osvětlení

Výloha je obvykle prvním místem kontaktu se zákazníkem a působí signalizačně díky dynamické hře světla a stínu. Osvětlení prodejny zde může hrát také s barvou světla.

Chladné barvy světla >4 000 Kelvinů působí svěže a dynamicky, zatímco teplé barvy světla do 3 000 Kelvinů působí útulně a udávají tón.

Teplé barvy světla do 3 000 Kelvinů působí útulně a zvýrazňují například dorty a zákusky v cukrárně.

Osvětlení prodejny s kolejnicovým systémem

Osvětlení pomocí kolejnicových systémů

Kolejnicové systémy nabízejí flexibilitu, protože svítidla lze umístit kamkoli na kolejnici. U kolejnicových systémů se obecně rozlišuje mezi nízkonapěťovými a vysokonapěťovými systémy. V oblasti vysokého napětí se dále rozlišují jednookruhové a víceokruhové, např. třífázové.

Rozdíl mezi jednofázovým a vícefázovým systémem spočívá v tom, že v jednofázovém systému lze svítidla zapínat, vypínat nebo stmívat pouze společně. Tento systém je více orientován na koncového zákazníka. Používají se bodovky, reflektory a dráhy od stejného výrobce.

Třífázové systémy nabízejí výhodu v tom, že lze různě spínat několik reflektorů a vytvářet tak různé scénáře. Může zde existovat kompatibilita napříč výrobci, například s kolejnicovými systémy od společnosti Arcchio.

Objevte nyní kolejnicové systémy

Technické aspekty

CRI/podání barev

  • Barevné podání se udává v Ra, za nímž následuje procentuální podíl podání barev ve srovnání s přirozeným denním světlem. Stoprocentní barevné věrnosti je v současné době dosahováno pouze u halogenových žárovek, ale světlo z vysoce kvalitního LED osvětlení prodejen působí velmi přirozeně již od Ra 80.

  • Hodnoty nižší než Ra 80 by se v osvětlení obchodů neměly používat, aby nedocházelo k nepřitažlivým, falešným barvám na zboží, což je zvláště důležité například v módním průmyslu, aby nedošlo ke zklamání zákazníků.

Barva světla

  • Dalším důležitým faktorem pro kvalitu světla je barevná teplota nebo barva světla. Ta ovlivňuje vnímání zboží a především potravin. V tomto případě platí, že ne všechna bílá barva je stejná.

  • Teplota barvy způsobuje, že světlo působí buď namodrale, a tedy chladně, nebo načervenale, a tedy tepleji.

  • Zejména v supermarketech se světlé barvy vybírají speciálně pro různé potraviny, například teplá bílá pro chutné maso a křupavé housky. Oko jí také!

Maloobchodní osvětlení

Naše doporučení

Právní požadavky

Při osvětlení prodejny je třeba dodržovat právní předpisy. Například základní jas v prodejně musí být nejméně 300 luxů, v prostoru pokladen dokonce 500 luxů. Z důvodu pohodlí zákazníků lze samozřejmě v některých oblastech zákonné normy překročit, například v knihkupectvích, aby se zákazníkům lépe listovalo literaturou.

Dobré světlo potřebuje odbornou radu

Udržitelnost

U LED osvětlení obchodů je kladen důraz na ekologickou a ekonomickou udržitelnost:

  • Vysoká úspora energie díky nízkým příkonům

  • současně vysoký jas díky lepšímu světelné účinnosti 100 lm/W.

  • Velmi dobré podání barev minimálně Ra 80 až Ra 90

  • Široká škála dostupných barev světla

  • dlouhá životnost od 50 000 provozních hodin

  • žádné infračervené a UV záření, které by ovlivňovalo kvalitu zboží

Design osvětlení od společnosti Svetla24 podporuje podniky na jejich cestě k vyšší energetické účinnosti a udržitelnosti pomocí osvětlení šetrného ke klimatu. Investice se firmám vyplatí hned několika způsoby: veřejné programy podporují efektivní vnitřní i venkovní osvětlení také dotacemi až do výše 50 %.

Některé referenční projekty

Reference - Lekárna
Osvětlení autosalonu
Kontaktní formulář

Zpracování údajů vyplývající z použití našeho kontaktního formuláře podléhá našim zásadám ochrany osobních údajů.