Osvětlení obchodu a prodejny

Osvětlení výloh a obchodů

Osvětlení prodejny na podporu prodeje s poutavým efektem

Osvětlení prodejny činí zboží na prodejní ploše skutečně atraktivním, např. v pekárnách, obchodech s potravinami, ale také v obchodech s módou nebo knihkupectvích. Světlo usměrňuje pohled diváka a vizuálně ukazuje rozsah v jeho nejlepším světle. Aby toho bylo možné dosáhnout, musí mít osvětlení prodejny vysokou hodnotu CRI alespoň Ra 80, aby dokonale reprodukovalo barevné spektrum v umělém světle.


Proč byste měli použít návrh osvětlení

Pro osvětlení prodejny se vždy doporučuje kompetentní návrh osvětlení. Ta zahrnuje všechny technické prvky a prvky specifické pro danou lokalitu s cílem pozvat zákazníky, aby se zdrželi, a zdůraznit zboží. Návrháři osvětlení také vědí, jak dokonale začlenit nejmodernější světelnou techniku do prostředí prodejny. Příkladem může být vysoce výkonné osvětlení obchodů LED s nízkými nároky na údržbu nebo senzory HCL, které automaticky přizpůsobují jas a teplotu barev průběhu dne a podporují tak přirozený biorytmus lidí.

Co je třeba vzít v úvahu při plánování podnikání?

Základní osvětlení
Základní osvětlení

Základní osvětlení, které zajišťuje rovnoměrný jas v celém prostoru prodejny, zahrnuje

  • Stropní světla
  • Zapuštěné reflektory
  • Závěsná světla
Akcentové osvětlení
Akcentové osvětlení

Akcentové osvětlení se používá k přesnému osvětlení konkrétních oblastí výrobků nebo jednotlivého zboží, například pultu s uzeninami a sýry nebo výstavní plochy s aktuálním bestsellerem v knihkupectvích.\ Tento aspekt osvětlení prodejny usměrňuje vnímání návštěvníka. Patří mezi ně:

  • Světla dolů
  • reflektor
  • Místa
Osvětlení výlohy obchodu
Osvětlení výlohy obchodu

Výloha je obvykle prvním místem kontaktu se zákazníkem a působí signalizačně díky dynamické hře světla a stínu. Osvětlení prodejny zde může také hrát s barvou světla: Chladné barvy světla >4 000 Kelvinů působí svěže a dynamicky, zatímco teplé barvy světla do 3 000 Kelvinů působí útulně a udávají tón místnosti.

z. Například v cukrárně jsou dorty a zákusky prezentovány obzvláště chutným způsobem.

Osvětlení pomocí kolejnicových systémů

Osvětlení pomocí kolejnicových systémů

Kolejnicové systémy nabízejí flexibilitu, protože svítidla lze umístit kamkoli na kolejnici. U kolejových systémů se obecně rozlišuje mezi nízkonapěťovými a vysokonapěťovými systémy. V oblasti vysokého napětí se dále rozlišují jednofázové přípojnice a vícefázové přípojnice, např. třífázové přípojnice.

Rozdíl mezi jednofázovým a vícefázovým systémem spočívá v tom, že u jednofázového systému lze svítidla zapínat, vypínat nebo stmívat pouze společně. Tento systém je více zaměřen na koncového zákazníka. Používají se spoty, reflektory a pásy od stejného výrobce.

Třífázové systémy nabízejí výhodu v tom, že lze různě spínat několik reflektorů a vytvářet tak různé scénáře. Kompatibilita může existovat u různých výrobců, například u kolejnicových systémů Arcchio.

Technické aspekty

CRI / barevné podání

  • Barevné podání je uvedeno v písmenu Ra, za nímž následuje hodnota Procento podání barev ve srovnání s přirozeným denním světlem. Stoprocentní věrnost barev je v současnosti dosažitelná pouze u halogenových žárovek, ale světlo z vysoce kvalitního LED osvětlení prodejen Ra 80 již vypadá velmi přirozeně.
  • Hodnoty nižší než Ra 80 by se neměly používat při osvětlení obchodů, aby se zabránilo nevábným, falešným barvám na zboží, což je důležité zejména v módním průmyslu, například aby nedošlo ke zklamání na straně zákazníka.

Světlá barva

  • Dalším důležitým faktorem kvality světla je teplota barvy nebo barva světla. To má vliv na vnímání zboží a především potravin. V tomto případě bílá není totéž co bílá.
  • Teplota barev způsobuje, že světlo se jeví buď namodralé, a tedy chladné, nebo načervenalé, a tedy teplejší.
  • Zejména v supermarketech se světlé barvy vybírají speciálně pro různé potraviny, například teplá bílá pro chutné maso a křupavé housky. Jíte očima!
Technické aspekty

Naše doporučení

Právní požadavky

Při osvětlení prodejny je třeba dodržovat právní předpisy. Základní jas v obchodě musí být alespoň 300 luxů, v pokladní zóně dokonce 500 luxů. Z důvodu pohodlí zákazníků lze samozřejmě v některých oblastech překročit zákonné normy, například v knihkupectvích, aby se zákazníkům usnadnilo prohlížení literatury.

Dobré světlo potřebuje odbornou radu

Dobré světlo potřebuje odbornou radu

Udržitelnost

U LED osvětlení obchodů je kladen důraz na ekologickou a ekonomickou udržitelnost:

  • Vysoká úspora energie díky nízkým příkonům
  • současně vysoký jas díky lepšímu Svítivost 100 lm/W
  • Velmi dobré barevné podání minimálně Ra 80 až Ra 90
  • Široká škála dostupných barev světla
  • Dlouhá životnost od 50 000 provozních hodin
  • Žádné infračervené a UV záření, které by ovlivňovalo kvalitu zboží.

Lumories.cz Návrh osvětlení od společnosti Lighting Design podporuje společnosti na jejich cestě k energeticky účinnější a udržitelnější organizaci používáním osvětlení šetrného ke klimatu. Investice se firmám vyplatí hned několika způsoby: veřejné programy podporují účinné vnitřní a venkovní osvětlení také dotacemi až do výše 50 %.

Kontaktní formulář

Zpracování údajů vyplývající z použití našeho kontaktního formuláře podléhá našim zásadám ochrany osobních údajů.